Roman Odložilík obhájil prvenství na Rally Morava
Tiskové zprávy | sobota 16.10.2021
Téměř shodné obsazení s loňským premiérovým ročníkem měly stupně vítězů II. Futures Contproduct Rally Morava. V okolí Šternberku si na tratích rychlostních zkoušek počínal nejlépe Roman Odložilík (Škoda Fabia Rally2 Evo). Loni vyhrál o 2,2 sekundy před Adamem Březíkem (Škoda Fabia R5), letos byla jeho ztráta na druhém místě ještě nicotnější - osmi desetin. Na třetí pozici dokončil závod Martin Vlček (Hyundai i20 R5). Mezi historiky zvládl všechny nástrahy trati nejrychleji Libor Kotrmon (Ford Escort RS Cosworth).
Do Šternberka se k šestému klání seriálu sprintrally sjelo 64 soudobých vozů a 14 historiků (celkem 78). Soudobé vozy bojovaly o čelní příčky v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ (pro vozy 4WD), dále byla soutěž součástí MČR v rally historických automobilů. Celkově lze říci, že z počtu účastníků panovalo v organizačním týmu menší zklamání, očekávání byla přece jen větší.
Na účastníky bylo připraveno šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Většině startujících byla známá RZ 3/6 Jívová, naopak testy RZ 1/4 Mutkov a RZ 2/5 Domašov byly nové. A právě seznámení s novými úseky už během pátku zkomplikovala hustá mlha, která se válela po kopcích celé dopoledne. Naštěstí posléze se příroda umoudřila, stejně tak i v sobotu, kdy nad podhůřím Jeseníků vysvitlo slunce. Zejména v dopolední sekci však tratě nedokázalo vysušit, a tak se posádky musely vypořádávat s extrémně zrádnou a místy kluzkou tratí.
Právě v těchto podmínkách vstoupil do závodu nejrychleji Roman Odložilík, kterého navigoval Petr Černohorský. V úvodním testu si na své pronásledovatele Martina Vlčka a Adama Březíka najeli téměř sedm, resp. osm vteřin, což se nakonec, v souboji o prvenství, ukázalo jako téměř zásadní. Březík na RZ2 kontroval a posunul se před Vlčka na druhou pozici, ale na Jívové byl opět nejrychlejší Odložilík a do servisu ve Šternberku se vracel v roli lídra. Druhý Březík zaostával 6,6 vteřiny, třetí Vlček 16,8 sekundy. Za vedoucím triem už následovala větší časová propast, čtvrtý figuroval Ondřej Bisaha, pátý Karel Trněný a šestý Tomáš Kurka. V RSS dominoval sedmý Jan Dohnal, jenž si vypracoval zajímavý náskok před Egonem Smékalem a Filipem Ocelkou.
V druhých průjezdech se obraz závodu moc nezměnil, ale závěr byl obdobně dramatický jako loni. Odložilík sice vyhrál i RZ4, ale čtvrtý čas na RZ5 znamenal výraznou ztrátu slibného náskoku. Před 15 km Jívovou dělilo Odložilíka a Březíka 2,5 sekundy! Obrat se však nekonal. Březík s Ondřejem Krajčou vyhráli závěrečný test, ale osm desetin mu chybělo na nejvyšší stupínek. Třetí místo si pohlídali účastníci nedávné Finské rally Vlček s Jugasovou, nikým neohrožováni si dojeli pro čtvrtou pozici i Bisaha s Navrátilem. Kurka s Janovskou si po RZ4 polepšili na pátou příčku, kterou uhájili před Trněným až do cíle závodu.
„Nájemce měl tentokrát přednost. Proto naše tradiční fabia byla i s Martinem Turečkem ve stejnou dobu v Košicích. Proto záskok Petra Černohorského a pronájem auta od Jana Černého. Auto bylo přece jen trochu jinak nastavené, co se týkalo diferenciálů a tlumičů. Proto jsme to museli trochu upravit.
Dopolední sekce pak klouzala mnohem více, než jsem čekal, ale paradoxně nám úvod vyšel, první test jsem projel citlivě a to nám dalo náskok. V druhé sekci jsem asi trochu podcenil předposlední test a Adam byl rázem opět ve hře. Na poslední zkoušce jsem nepotřeboval riskovat. I kdybych dojel druhý, stačilo by mi to na celkové vítězství v Poháru 2+. Ale samozřejmě jsme to s Petrem nechtěli úplně prodat. A nakonec to stačilo na další šternberský vavřín, z čehož mám velkou radost,“ řekl v cíli Roman Odložilík.
„Na Rally Morava jsme se těšili. Navíc zůstala úplně stejná jedna erzeta, kde se mi loni dařilo. Jenže v úvodu závodu jsem se moc necítil. Na řadě míst to klouzalo, hledal jsem, kde je jaká přilnavost a dost jsme ´dostali´. Byla to však cenná zkušenost. Pak jsme zrychlili a vrátili se do hry, lesní úseky na trojce však byly opět místy hodně zrádné. Odpoledne jsme se hezky svezli, podařilo se nám Romana stáhnout, ale nakonec nám to stejně jako ve Fulneku na první místo nestačilo. Jinak velké díky patří pořadatelům i týmu,“ reagoval Adam Březík.
V Rallysprint Sérii si vítězství a tím i letošní celkové prvenství v seriálu zajistili Jan Dohnal s Ivem Vybíralem, jenž skončili na Rally Morava celkově sedmí. Druhou příčku obsadili Smékal s Baďurovou (9. absolutně) a třetí ve „dvoukolkách“ skončili Daniel s Omelkou.
„Soutěž provázely náročné podmínky. Na rychlostkách to bylo ráno místy hodně vlhké, nebylo to nic jednoduchého. Navíc nás už při seznamovacích jízdách potrápila hustá mlha, kdy bylo vidět na pár desítek metrů. Dnes se naštěstí počasí vybralo a užili jsme si nádherný sport. A i v těchto těžkých podmínkách jsme zajížděli i hezké časy absolutně. Máme samozřejmě obrovskou radost z prvenství i celkového výsledku v RSS, samozřejmě děkuji pořadatelům a týmu Brynda Racing za přípravu auta,“ okomentoval šternberský úspěch Jan Dohnal.
„Letošní ročník se povedl, ukázal, že Jan Dohnal i Roman Odložilík na našich tratích opravu umí a mě nezbývá než poděkovat všem kolegům a pořadatelům, partnerům Futures Contproduct, GRM system, Valbruna group, M2 reality a v neposlední řadě i Olomouckému kraji a Městu Šternberk,“ okomentoval právě skončený podnik manager závodu Miroslav Frýdecký.
Výsledky Futures Contproduct Rally Morava 2021
- Odložilík - Černohorský (Škoda Fabia Rally2 Evo) 36:52.3
- Březík - Krajča (Škoda Fabia R5) + 0.8
- Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5) + 26.9
- Bisaha - Navrátil (Hyundai i20 R5) + 44.1
- Kurka - Janovská (Mini JCW WRC) + 1:05.7
- Trněný - Doerr (Ford Fiesta R5) + 1:17.8
- Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) + 1:47.2
- Hanák – Večerka (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 2:17.0
- Smékal - Baďurová (Citroën DS3 R3T Max) + 3:17.9
- Pondělíček - Vyoral (Škoda Fabia S2000) + 3:27.4
Rallysprint Série
- Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) 38:39.5
- Smékal - Baďurová (Citroën DS3 R3T Max) + 1:30.7
- Daniel - Omelka (Ford Fiesta Rally4) + 1:54.7
- Lehký - Kotál (Ford Fiesta Rally4) + 1:56.5
- Ocelka - Blažek (Renault Clio Rally5) + 2:13.0
MČR HA
- Kotrmon - Krečman (Ford Escort RS Cosworth) 42:45.8
- Šrámek - Horáček (BMW 318 iS) + 2:19.0
- Jirátko - Jirátko (BMW 2002 TI) + 2:30.9
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek www.rally-morava.cz i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Futures Contproduct Rally Morava 2021, tiskový servis